Friday, April 20, 2007

Ο Έκο και το καταραμένο φίδι


-Ξύπνα! Ο Ουμπέρτο Έκο ξαναχτύπησε!
-Τι έγινε; Καινούριο Μπαουντολίνο ή Το όνομα του ρόδου ΙΙ;
-Όχι ο κανονικός, παιδί μου. Ο συντάκτης που είχε γράψει τις προάλλες το αριστούργημα για τη Μαντόνα και το κλίμα.
-Έλα! Ε, καλά άμα είναι για τέτοιο γεγονός αξίζει να αφήσω το πουπουλένιο πάπλωμα. Τι έγραψε αυτή τη φορά;
-"Η Madonna και το υιοθετημένο παιδί".
-Μυρίζομαι Πούλιτζερ πάλι. Εκτός αν αποφάσισε να το γυρίσει σε κινηματογραφική καριέρα, εξου και ο τίτλος, τύπου "το παιδί και το δελφίνι". Επίσης θα μπορούσε να γράψει και έργα για θέατρο σκιών. Διακρίνω μια τάση, όπως το επόμενο δημιούργημα να είναι "Η Madonna και το καταραμένο φίδι".
-Θα μ' αφήσεις να σου περιγράψω το νέο λογοτεχνικό αριστούργημα;
-Συγνώμη, μη με κρατάς σε αγωνία.
-Γράφει λοιπόν ο Σπαθάρης μας ότι "ολοκληρώνεται η διαδικασία της υιοθεσίας του μικρού αγοριού από το Μαλάουι, το οποίο από τώρα και στο εξής θα ζει με την οικογένεια της βασίλισσας της ποπ, Madonna".
-Τι αυτό; Μόνο; Που χάθηκε αυτός ο μοναδικός τρόπος γραφής, πού πήγε η σπιρτάδα αυτής της εξαιρετικής πένας; Αυτό είναι βαρετό σα το κανάλι της Βουλής. Αχ, έτσι χάνονται οι μεγάλοι καλλιτέχνες...
-Περίμενε! Δε θα μας αφήσει έτσι ο λογοτέχνης. Κατ' αρχάς έχουμε έναν "φωτογραφικό φακό που αποθανάτισε την Madonna να βγαίνει από το ορφανοτροφείο του Μαλάουι, κρατώντας στην αγκαλιά της τον 2χρονο David".
-Δεν καταλαβαίνω. Πού το μεμπτό; Δυο φωτογραφίες θα μείνουν στην ιστορία. Αυτή της Αφγανής με τα πράσινα μάτια στο National Geographic και αυτή της Μαντόνας με το δίχρονο. Θα είναι ο δεύτερος λόγος που η φωτογραφία αποκαλείται η όγδοη τέχνη.
-Μη σου πω και ο πρώτος γιατί αυτή την Αφγανή ποιος τη θυμάται πώς τη λένε; Ενώ το μικρό το μάθαμε: Ντέιβιντ. Και το αποθανάτισε και ο φωτογραφικός φακός. Επίσης μαθαίνουμε ότι η Μαντόνα "είχε δίπλα της τη κόρη της Λούρδη, που από την πρώτη στιγμή συμπάθησε ιδιαίτερα το νέο μέλος της οικογένειας" και ότι "Φυσικά από το πλευρό της δεν έλειπε και το δεύτερο φυσικό παιδί που απέκτησε μετά τη Λούρδη, ο Ρόκκο".
-Μισό. Πόσα παιδιά είπαμε έχει η βασίλισσα;
-Τρία, παιδί μου, ντιπ δεν προσέχεις;
-Όχι κάτσε. Ένα η Λούρδη, η οποία από πού φάνηκε ότι το συμπάθησε το νέο μέλος της οικογένειας δε μας το λέει ο συντάκτης. Γιατί εγώ θυμάμαι η τρίχρονη αδερφή μου όταν γεννήθηκα -λένε δηλαδή- ήθελε να με αφήσουν στο νοσοκομείο...
-Ε, δύο ο Ρόκκο και τρία το καινούριο...
-Όχι, κάτσε, εδώ ο Έκο λέει ότι ο Ρόκκο είναι το δεύτερο φυσικό παιδί που απέκτησε μετά τη Λούρδη. Άρα παίζει και τρίτο (φυσικό) παιδί, ανάμεσα σε Λούρδη και Ρόκκο.
-Κατ' αρχάς μη βιάζεσαι να κρίνεις έτσι το λογοτέχνη. Όπως είδες λέει φυσικό παιδί.
-Ναι αυτό είναι κάτι άλλο που με τρώει. Φυσικό είναι όπως λέμε λίμνη ή φαινόμενο; Γιατί παλιά το λέγαμε βιολογικό.
-Καλά για αγράμματο τον έχεις τον συντάκτη; Φυσικό είναι άλλο. Άμα ήθελε να ξεμπερδέψει θα σου λεγε βιολογικό. Δε θέλει να σου δώσει πάλι μασημένη τροφή. Μάλλον στην τέταρτη ή πέμπτη διάσταση, που αναμφίβολα αντιλαμβάνεται ο Έκο μας, "φυσικό" σημαίνει κάτι εντελώς διαφορετικό με άλλη μαθηματική αξία. Εξ ού και τα παιδιά βγαίνουν πάλι τρία στο τέλος.
-Καλά τι σου είναι το υψηλό IQ!
-Άστα να πάνε. Περιμένω με ανυπομονησία το επόμενο. "Η Madonna Φούρναρης".

No comments: