Wednesday, April 4, 2007

Μπερμπερελλάδα


-Στο χω πει ότι η πατρίδα δεν παραλείπει σε κάθε μου ταξίδι να ικανοποιεί και να ανανεώνει την περιέργειά μου.
-Περιέργεια; Τι περιέργεια;
-Θα δεις, παιδί μου. Κάθε φορά που την επισκέπτομαι, η Ελλάδα μου δίνει ανάμεσα σε άλλους και ένα λόγο να να κάνει την αρχή του ταξιδιού μου πιο συναρπαστική. Δε με απογοητεύει ποτέ η πατρίδα.
-Συναρπαστική; Γιατί;
-Σου εξηγώ αμέσως.
11 το βράδυ καταφθάνω στο Ελ. Βενιζέλος και ο εκδότης (εισητηρίων) ενημερώνει τον άρτι αφιχθέντα Ινδό πελάτη ότι δεν είναι τράπεζα και ότι δεν μπορεί να βρει ρέστα από χαρτονόμισμα των 50 ευρώ. Ο Ινδός σκέφτεται ότι μάλλον είναι παράλογο που ο εκδότης νόμιζε ότι πέρασε το κιόσκι του για την HSBC αλλά δε λέει τίποτα παρά ότι μόλις έφθασε απο την Ινδία και έχει μόνο χαρτονομίσματα των 50 ευρώ -που τα βρήκε με την πείνα που τρώει την προσφιλή και βαθιά θρησκευόμενη χώρα ένας θεός το ξέρει. Κι όμως κανένα στοιχείο ακόμα να ηρεμήσει την περιέργειά μου.
Δεύτερη μέρα και μπαίνω στο τραμ. Δώστο μου, λαέ μου, ξέρω ότι δε θα με απογοητεύσεις. Τι είναι αυτή τη φορά; Την προηγούμενη ήταν τα αχτένιστα off-bed wannabe μαλλιά. Πιο πριν και για χρόνια τα Ray-Bans. Κάποια στιγμή όταν νομίζω έμενα ακόμη Ελλάδα οι louis vitton. Τι θα με κάνει υπερήφανο αυτή τη φορά; 'Ανοιξε μαθαίνω H&M στην Αθήνα. Προβληματίζομαι. Λες να έχει πέσει τοσο χαμηλά το έθνος; Όχι. Μη μου πεις ότι το καινούριο τρέντ είναι τα κακοσουλούπωτα ρούχα της Madonnas. Τι είναι αυτό που σε τρώει κείνο που σε σώζει, αρχαίο πνεύμα αθάνατο;
Μετά από πέντε λεπτά -δε χρειάζεται και περισσότερο η αρχοντιά για να φανεί- το ερώτημά μου βρήκε την απάντηση που περίμενε.
Ο Μπέρμπερης.
Τσάντα, στέκα μαλλιών, κασκόλ, ομπρέλλα Burberry. Το 50 % των επιβατών του τραμ είναι λες και μόλις βγήκε από κατάστημα ρούχων στην Oxford Street.
Πώς δεν το σκέφτηκα; Ποιά άλλη μάρκα ρούχων φωνάζει από χιλιόμετρα τι είναι και ότι ο κάτοχός της είναι κλασσάτος και ξέρει να φροντίζει τον εαυτό του; Και ότι το ψαξε καλά αυτό που φοράει; Φυσικά αυτή η μάρκα που φοράει το μισό βαγόνι του τραμ.
Θα κατέβω. Δεν είμαι ικανός να συγκαταλέγομαι σε αυτή την ανώτερη - τι αρεία και μαλακίες- κρόνια θα τη χαρακτήριζα, φυλή. (όπως και να το κάνεις ο Κρόνος είναι και πιο large πλανήτης). Ναι, το ξέρω ότι το άρειος δε βγαίνει από τον Άρη, αλλά μάλλον οι Λονδρέζοι μου στο τραμ δεν το ξέρουνε. Οπότε κατεβαίνω ο ταπεινός γήινος και κατευθύνομαι στο περίπτερο για τσιγάρα. Ευτυχώς έχω ψιλά και δε θα την ακούσω από τον περιπτερά, που μάντεψε τι φοράει.

No comments: